اپلای به دانشگاه ها بعد از ددلاین اصلی

دسته بندی: لم اپلای

2021/04/19


اپلای به دانشگاه پس از از دست دادن ددلاین اصلی: فرصت های درخواست دیرهنگام

راه رسیدن به رویای تحصیل در یک دانشگاه خارج از کشور بعنوان یک دانشجوی بین المللی می تواند بسیار طولانی و خسته کننده باشد. بسیاری از مراحلی که باید برای رسیدن به آرزوی خود طی کنید، مانند درخواست کمک مالی، ویزای دانشجویی، آزمون زبان و سایر موارد یک طرف، جا نماندن از ددلاین ارسال اپلیکیشن طرف دیگر. این که می گویند اگر می خواهید در یک دانشگاه آمریکایی پذیرش بگیرید، باید مدارک و اپلیکیشن خود را حداکثر از دو سال قبل از اپلای واقعی آماده و ایمیل به اساتید را شروع کنید. در کشورهای دیگر و همچنین اروپا می توانید یک سال قبل از ارائه مدارک روند اپلای را شروع کنید.

 

با این حال، حتی اگر خیلی زود شروع به آماده سازی مدارک و اپلیکیشن خود کنید، ممکن است هنوز در موقعیتی باشید که موفق به جمع آوری یا ارسال همه آنها قبل از مهلت مقرر نشوید. این زمانی است که شما باید به دنبال جزئیات پروگرم و ددلاین دیرهنگام باشید.

 

ددلاین منظم دانشگاه برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه ها به طور معمول سهمیه تعداد افراد پذیرفته شده در هر پروگرم خاص را تعیین می کنند. اغلب اوقات، برخی از پروگرم های تحصیلی بسیار مورد تقاضا هستند، بنابراین بیش از تعداد واقعی پوزیشن های موجود، اپلیکیشن دریافت می کنند. ددلاین ارسال اپلیکیشن برای ارائه زمان کافی به کمیته انتخاب دانشجو برای تجزیه و تحلیل تمام اپلیکیشن های دریافتی و انتخاب بهترین داوطلب وجود دارد. ددلاین ارسال اپلیکیشن بسیاری از دانشگاه ها و مدارس تحصیلات تکمیلی برای پروگرم های تحصیلی که از سپتامبر سال آینده آغاز می شوند، در ماه های سپتامبر – ژانویه است. با این حال، در بسیاری از موارد، ددلاین پروگرم را تا ماه ژوئن تمدید می کنند. بنابراین در بیشتر مواقع، حداقل شش ماه قبل از ثبت نام و ددلاین ارسال اپلیکیشن بهتر است اپلای کنید. دانشگاه ها همیشه به دانشجویان آینده خود توصیه می کنند که ماه ها قبل از ددلاین، اپلیکیشن خود را ارسال کنند.

 

اگر ددلاین ارسال اپلیکیشن را فراموش کنید چه اتفاقی می افتد؟

به سادگی وب سایت دانشگاه را بررسی کنید یا مستقیماً با کارمندان دانشگاه تماس بگیرید و ببینید آیا آنها گزینه به اصطلاح "اپلیکیشن های دیرهنگام" یا “Late Applications” را دارند یا خیر. دانشگاه ها به دلایل مختلف، کورس ها و پروگرم ها را برای اپلیکیشن های دیرهنگام باز نگه می دارند، عمدتا برای اطمینان از اینکه همه ی پوزیشن های موجود برای یک پروگرم تحصیلی خاص پر شده باشد. بنابراین فرصت را پیدا کنید تا اپلیکیشن های دیرهنگام را به نفع خود تبدیل کنید! فقط به یاد داشته باشید، اگر مراحل آماده سازی تمام مدارک مورد نیاز برای ددلاین ارسال اپلیکیشن اولیه درخواست را طی نکرده اید، باید سریع حرکت کنید و همه چیزهایی را که نیاز دارید آماده کنید تا بتوانید به موقع اپلیکیشن خود را ارائه دهید.

 

هنگام اپلای دیرهنگام به دانشگاه چه باید کرد؟

  1. معمولاً اپلیکیشن های دیرهنگام فقط برای برخی از مقاطع تحصیلی (رشته هایی که تقاضای کمتری دارند) در دسترس هستند. بنابراین لیست را به دقت بررسی کنید یا از دوره های موجود برای پروگرم های دارای ددلاین دیرهنگام مطلع شوید.
  2. در بعضی از کشورها، اپلیکیشن های دیرهنگام می توانند ظرف یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی پذیرفته شوند. در این حالت، این پوزیشن ها فقط برای دانشجویانی در دسترس هستند که نیازی به درخواست ویزا ندارند. بنابراین دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA می توانند دیرتر از ددلاین اصلی برای دانشگاه های اتحادیه اروپا اپلای کنند، اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA نمی توانند این کار را بکنند.
  3. برای برخی از دانشگاه های انگلستان بدون هیچ گونه ددلاین ارسال اپلیکیشن از پیش تعیین شده، دانشجویان می توانند مدارک و اپلیکیشن خود را از طریق UCAS ارسال کنند تا در وقت صرفه جویی کنند. UCAS یک سیستم آنلاین است که به شما اجازه می دهد تا حداکثر به 5 دانشگاه مختلف اپلای کنید و اپلیکیشن خود را ارسال کنید. اگرچه همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلستان به ویزا احتیاج ندارند، اما نمایندگان UCAS به طور خاص به دانشجویان توصیه می کنند که با در نظر گرفتن بازه زمانی مورد نیاز برای پردازش ویزای دانشجویی خود (البته در صورت لزوم) برای پروگرم موردنظر خود در دانشگاه اپلای کنند.
  1. اپلیکیشن های دیرهنگام تضمین نمی کنند که شما در پروگرم تحصیلی موردنظر، لزوما پذیرفته می شوید. صلاحیت شما هنوز براساس مدارک و اپلیکیشن شما تعیین می شود.

 

دانشگاه هایی که ددلاین ارسال اپلیکیشن دیرهنگام دارند

در اینجا چندین نمونه از دانشگاه هایی که اپلیکیشن های دیرهنگام را می پذیرند یا مورد توجه قرار می دهند وجود دارند:

 

Swansea University, in the UK

Bangor University, in the UK

University of Aberdeen, in the UK

Uppsala University, in Sweden

Linkoping University, in Sweden

Umea University, in Sweden

McGill University, in Canada

University of Auckland, in New Zealand

CPUT, in South Africa

 

دانشگاه هایی که در هر زمان می توانید برای آنها اپلای کنید

برخی از کورس های آنلاین ارائه شده توسط دانشگاه ها به شما امکان می دهند در هر زمان در طول سال برای آنها اپلای کنید. تعداد دوره های بدون ددلاین از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. در اینجا چند دانشگاه برای بررسی وجود دارد:

RMIT University

Aston University 

Kettering University Online

Arden University

Nottingham Trent University Online

University of Birmingham Online

 

نکاتی برای موفقیت در ارسال اپلیکیشن دیرهنگام

  1. درصورت از دست دادن ددلاین اصلی، انگیزه نامه خود را با شرایط موجود تنظیم کنید. تاریخ اپلای دیرهنگام شما با اپلای اولیه متفاوت است و در آن زمان واقعیت های دیگری نیز در زندگی شما وجود دارد. اساتید و کمیته پذیرش دانشجوی دانشگاه ها انتظار دارند محتوایی را ببینند که به زمان حال اشاره دارد، بنابراین بر انگیزه نامه خود تمرکز کنید و آن را به شکلی واقع بینانه بنویسید.

برای سفارش نگارش انگیزه نامه توسط تیم اپلای پلاس کلیک کنید.

  1. پلن خود را به درستی برنامه ریزی کنید، زیرا محدودیت زمانی حتی برای ثبت نام دیر هنگام وجود دارد. به عنوان مثال اگر هنوز مجبور به شرکت در آزمون زبان هستید، باید در نظر بگیرید که در دسترس بودن و ارسال نتایج به دانشگاه حدود سه هفته طول می کشد. به همین دلیل است که باید به طور معمول چندین ماه قبل از شروع ارسال اپلیکیشن یا قبل از ددلاین آن، در امتحان زبان شرکت کنید.

برای از دست ندادن ددلاین اپلیکیشن های دانشگاه های موردنظرتان می توانید از کارتابل اپلای پلاس استفاده کنید، کارتابل اپلای پلاس به شما این امکان را می دهد تا ددلاین ارسال اپلیکیشن دانشگاه ها یا بورسیه های موردنظر شما به موقع به شما یادآوری شود. همچنین کلی امکانات دیگر که در اینجا می توانید مشاهده کنید.

  1. از زمان خود عاقلانه استفاده کنید. شما می توانید در یک دانشگاه بسیار عالی پذیرفته شوید. تلاش شما در نگارش رزومه شما قابل مشاهده و توجه خواهد بود.

برای سفارش نگارش رزومه توسط تیم کارشناسان اپلای پلاس، کلیک کنید.

  1. برنامه مالی خود را به روز کنید. حتی اگر شهریه ثبت نام دیرهنگام برای کورس شما وجود داشته باشد و تفاوت آن با کورس اصلی کم باشد، بهتر است بودجه ای به روز داشته باشید.
  2. هنگام مراجعه به وب سایت دانشگاه، به کلیه اطلاعات موجود در آن بسیار توجه کنید. بعضی از دانشگاه ها ممکن است به جای “late registration/application” اصطلاحات مختلفی استفاده کنند.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و راهنمایی توسط کارشناسان اپلای پلاس، کلیک کنید.

 


دیدگاه کاربران